Post Page Advertisement [Top]

V záujme lepšej starostlivosti o pleť som už pár krát vyskúšala bio dekoratívku. Klasický bio mejkap som však ešte nemala, ak nerátame ten od Zuii, čo v podstate nebol pravý mejkap, skôr púder. Používať mejkap, ktorý neobsahuje parabény, chemické konzervanty, farbivá a je vytvorený na báze termálnej vody a prírodnej soli? Veľmi oceňujem, že nesľubuje X hodinovú výdrž, dokonalý vzhľad a matnú pleť. Preto ma zaujal a som vďačná, že som si ho mohla vďaka parfumérii Elnino vyskúšať.


V princípe Bio a 100% prírodného zloženia nie je len samotný produkt, ale aj jeho obal, čo mi pripadá jednak dôveryhodné a nesmierne sympatické. Už pri paletke rozjasňovačov theBalm som hovorila o kvalite papierových obalov a toto je niečo podobné. Sám sa neotvorí ani keď ho mám v kozmetickej taštičke. Trošku škoda (pre mňa), že na obale nie je uvedený popis resp. zloženie v inom jazyku, ale to nie je žiadna významná vada.










Podstatné informácie sa dozviete aj bez základov taliančiny. Trošku škoda je, že mejkap sa predáva len v troch odtieňoch a je naozaj ťažké vybrať si, najmä, keď všetky pôsobia trošku tmavo.
Prečo tento mejkap? Typicky od mejkapu očakávam, že zakryje nedokonalosti, zjednotí pleť, urobí z nej na pohľad bábiku a odstráni všetko, čo by sa dalo ľahko vyzmizíkovať vo fotošope. Tento je iný. Sľubuje, že vašu pokožku bude chrániť a vyživovať, že neupchá póry a postupne redukuje tvorbu kožného mazu. Naozaj to nie je klasický mejkap, je trošku výnimočný. Spočiatku som mala pocit, že to bude podobné ako pri kompaktnom mejkape od Rimmel, ktorý som tiež vyskúšala. Bol dobrý, ale to je tak všetko. A míňal sa dosť rýchlo.

Tento má len 10 gramov a nanáša sa štetcom (používam svojho miláčika Buffer od Zoeva), a preto som si myslela, že tiež bude miznúť celkom rýchlo. Opak je však pravdou. Nanáša dosť farby a napriek tomu z neho ubúda len trošičku.


Pred použitím som si pleť vyčistila a naniesla matujúci krém 24 h Mat Control od Green Energy Organics, ktorý som si objednala ešte v decembri /PS: ešte stále majú 20% zľavu na všetko, tak ju určite využite - skvelé prírodné produkty/. Nepoužívala som žiadnu podkladovú bázu a ani som si tvár nefixovala sprejmi (hoci mám Skindinaviu a fixátor od Urban Decay). Jednoducho som chcela vedieť, ako to dopadne. Tvár som si však prepúdrovala Invisible Fixing Powder od Dermacolu po nanesení mejkapu, pretože sa mi zdala trošku lesklejšia, ako by som chcela.


TEST 1
vyčistená, nakrémovaná pleť pripravená na aplikáciu mejkapu
Všimnite si, že aj na nenalíčenej pleti vidno trošku odtieňový rozdiel medzi tvárou a krkom, fotené pri umelom svetle v kúpeľni, s bleskom.


aplikácia mejkapu - zapracovanie do pleti pomocou Buffer brush od Zoeva
nalíčená, prepúdrovaná
Mejkap som nenanášala na krk, pretože takto som išla len do kostola a nechcela som si ušpiniť šatku a kabát, ktorý siahal tesne pod bradu.
foto na dennom svetle bez blesku
foto na dennom svetle s bleskom

TEST 2

vyčistená a nakrémovaná pleť

kompletne nalíčená




Aj po 3 hodinách vidno na pleti nejaký lesk, po celom dni nehovoriac. Postupným používaním mejkapu som si však trošku zvykla na to, že síce nemám dokonale matnú pleť, napriek tomu ju pekne zjednotí. Vidíte, že výrazné nedokonalosti nedokáže prekryť, na to je tu korektor. Avšak pleť je po použití tohto mejkapu na pohľad zdravšia (a nie je to tým, že odtieň je na toto obdobie na mňa trošku tmavší). Jednoducho - pleť vyzerá ako nenalíčená, a pritom je nalíčená. Na bežné denné líčenie je toto ideálny produkt (pre bleduľky možno trošku nevhodný, ak by ste sa niekedy dostali k testeru, určite ho vyskúšajte). V ostatnom čase sa mi začalo stávať, že po niekoľkých hodinách vystupoval mejkap do popredia, robili sa mi mejkap ryhy v mieste mimických vrások a podobne. Nemám rada ani ten pocit zaťaženia. Pri tomto mejkape sa ani jedna zo spomenutých skutočností neodohrala. Ani po celom dni som nemala pocit, že mám na sebe mejkap (cítila som sa, akoby som bola doslova len vo vlastnej koži, žiadna maska) a nezvýrazňoval mimické vrásky či ryhy. Až na ten lesk (zvýraznený bleskom foťáka) pôsobil celkom prirodzene.

+ prírodné zloženie
+ výživa a ochrana pleti
+ zjednotenie pleti
+ na pleti ho necítiť
+ neupcháva póry
+ pôsobí prirodzene
+ žiadna maska
+ aj po celom dni je čo odličovať
+ prežiari pleť
+ pomaly sa míňa
+ neoxiduje

- slabé krytie
- 3 dostupné odtiene
- pleť je lesklá (nevýhoda pre zmiešané a mastné typy)
- cena (nestojí síce toľko, čo zvučné značky módnych domov, ale aj tak je to trošku viac, no tu si priplatíte skôr za kvalitné zloženie)
- nevšimla som si redukciu kožného mazu

Jeho cena - cca 20 € - nie je až taká vysoká, pokiaľ si uvedomíme, v akej kategórii produktov sme - talianska, prírodná, certifikovaná bio organická kozmetika. Bežne sa len očné tiene podobného zloženia a kvality pohybujú v cene okolo 10-15 €. No napriek tomu je to trošku vyššia suma za mejkap, preto som to uviedla v negatívach.
Pokiaľ ide o spomenuté mínusy - mejkap ani nesľubuje krytie. A práve to na ňom oceňujem. Nedáva prehnané a ťažko realizovateľné sľuby. Jednu jedinú vec som si nevšimla - spomínanú redukciu kožného mazu. No použila som ho suma sumárum asi 6 krát a nechávam si ho na obdobie, keď chytím trošku viac farby, keďže teraz je ten rozdiel trošku viditeľný. A takýto efekt (redukcia kožného mazu) určite nenastane po pár použitiach, chce to sústavné a výhradné používanie produktu.
Toto nie je mejkap na slávnosti, príležitosti či typické večerné líčenie, aspoň pre mňa nie. Ale je ideálnym doplnkom denného líčenia a vo forme svojho zloženia pôsobí na pleť priaznivo. 

8 komentárov:

  1. Zaujimavy kusok. Znacku vobec nepoznam, ale skor preferujem tekute make-upy ako taketo kompaktne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár! :-) Akurát mám doma od tejto značky ešte jeden produkt - parfumovaný olej, tak snáď čoskoro pribudne recenzia aj na ten ;-) Pokiaľ ide o mejkapy, tiež mám radšej tekuté.

      Odstrániť
  2. škoda, že nemajú bledšie odtiene, kedže ja som biela celý rok :D toto by bolo na mňa strašne tmavé, ale na pleti vyzerá fakt super

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tie tri som našla na viacerých stránkach, možno v Taliansku ich majú viacero, každopádne, pre náš trh by bodli také hlavne veľmi svetlé ;-)

      Odstrániť
  3. Kati vyskúšaj niekedy najprv naniesť púder a potom až makeup :)) niekde som to čítala že to je vhodné na mastnú pleť, ale neviem neskúšala som :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. priznám sa, o tomto triku počujem prvýkrát, musím ho niekedy vyskúšať ;-)

      Odstrániť
  4. Značku neznám, ale produkt vypadá zajímavě. Škoda, že na mě by to bylo asi moc tmavé :D
    HAUTE BASICS urban decay giveaway

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]